SKUPNOST UČENCEV ŠOLE

SKUPNOST UČENCEV ŠOLE

Za uveljavljanje svojih pravic in interesov se oddelčne skupnosti preko svojih predstavnikov povezujejo v skupnost učencev šole, kamor sta vključena po dva predstavnika vsakega oddelka od 2. do 9. razreda. Člani skupnosti učencev šole na začetku leta izvolijo tri predstavnike, ki tvorijo predstavnike šolskega parlamenta. Ti sodelujejo na območnem, regijskem in nacionalnem srečanju otroških parlamentov v organizaciji Zveze prijateljev mladine Slovenije. Otroški parlament je zasnovan kot program vzgoje za aktivno državljanstvo in demokracijo in se v svojem jedru izvaja kot oblika demokratičnega dialoga.

ŠOLSKI PARLAMENT in ŠOLSKA SKUPNOST 2024/2025

Za uveljavljanje svojih pravic in interesov se oddelčne skupnosti preko svojih predstavnikov povezujejo v skupnost učencev šole, kamor so vključeni predstavniki oddelkov od 2. do 9. razreda. Med predstavniki se izvoli tri učence, ki tvorijo delegate šolskega parlamenta. Ti sodelujejo na območnem, regijskem in vsakih nekaj let tudi na nacionalnem srečanju otroških parlamentov v organizaciji Zveze prijateljev mladine Slovenije. Otroški parlament je zasnovan kot program vzgoje za aktivno državljanstvo in demokracijo in se v svojem jedru izvaja kot oblika demokratičnega dialoga.

V šolskem letu 2024/2025 se bo odvijal že 35. Otroški parlament. Nova izbrana tema je ŠOLSKI SISTEM in to ravno v letu, ko mineva  250 let od izida Splošnega šolskega reda Marije Terezije, ki je na naših tleh vzpostavil obvezno šolanje za vse dečke in deklice. Šolski sistem, kot ga poznamo danes, je rezultat dveh stoletij in pol razvoja in prilagajanja potrebam družbe. Čeprav pogosto slišimo, da se šola novim potrebam prilagaja počasi, je pomembno izpostaviti, da se prav v šolskem letu 2024/25 na področju osnovnošolskega izobraževanja uveljavljajo pomembne posodobitve. Tako je šolski sistem kot tema letošnjega Otroškega parlamenta izrazito aktualna, da nas spodbudi k razmisleku o tem, kaj sistem pomeni za posameznika, zakaj je pomembno, da je celovit in urejen ter omogoča, da so vsi učenci, ne glede na njihovo ozadje, deležni enakih izobraževalnih priložnosti. Mlade bi radi spodbudili k razmišljanju o prednostih in izzivih šolskega sistema, o znanju kot vrednoti ter o pomenu znanja za kakovostno življenje posameznika in družbe. Želimo slišati, kako razmišljajo otroci, kakšne izboljšave sistema predlagajo in njihov glas ponesti do zakonodajalcev ter jim na ta način dati možnost in priložnost aktivno soustvarjati svojo izobraževalno pot in krepiti aktivno državljanstvo. Otroški parlament je prostor, v katerem se učenci o participaciji ne učijo le v teoriji, ampak jo imajo priložnost aktivno udejanjati.

Glede na to, da je naslovna tema zelo široka, je nekoliko bolj opredeljena s 4 podtemami:

  • Odnosi in sodelovanje
  • Učne vsebine in šola za življenje
  • Metode in načini učenja/poučevanja
  • Vrednote in odgovornost

Poleg obravnave omenjenih tem, bo naloga šolskega parlamenta tudi skrb za dobro počutje vseh na naši šoli. V sklopu srečanj bomo obravnavali tudi aktualno interno šolsko problematiko in iskali ustrezne rešitve na podane izzive.

Mentorica Darja Malovrh

Accessibility