BRALNA PISMENOST
»Bralna pismenost
pomeni razumevanje napisanih besedil, njihova uporaba in razmišljanje o njih, z
namenom doseganja lastnih ciljev, nadaljnjega razvijanja lastnega znanja in
potencialov ter sodelovanja v družbi.« (OECD)
Že nekaj časa opažamo, da se nivo branja in bralno
razumevanje znižujeta, zelo hud udarec pa mu je zadal pouk na daljavo. Otroci
so veliko časa prebili pred ekrani in v branju navodil za pouk, s tem pa se je
pri večini njihova želja po dodatnem branju kar izgubila.
Naše prednostne naloge bodo predvsem ponovno vzbuditi željo
po branju, hkrati pa seveda dvigniti nivo branja z razumevanjem, spodbujati h
kritičnemu razmisleku ob besedilih, uporaba ustreznih bralnih strategij ter
motiviranje za branje leposlovja in drugih vrst branja.
Projekti v zvezi z
branjem:
- odprtje
sezone bralne značke in knjižna obdaritev prvošolcev,
- Beremo
skupaj – nacionalni mesec skupnega branja 2022 (sep.–okt. 2023),
- mednarodni
mesec šolskih knjižnic (oktober 2023),
- Naša
mala knjižnica (mednarodni projekt za učence od 1. do 5. razreda) – Simona
Mihalic,
- bralni
maraton – celodnevno branje na celi šoli (september 2023),
- Rastem
s knjigo 2023/24 – nacionalni projekt: obisk sedmošolcev knjižnice Prežihov
Voranc v Ljubljani (april 2024),
- slovenska
bralna značka/angleška bralna značka/nemška bralna značka,
- slovesni
zaključek BZ z obiskom ustvarjalca (maj 2024),
- Mi
pa beremo (razredna tekmovanja v branju na predmetni stopnji),
- branje
na hodniku (razredna stopnja in podaljšano bivanje),
- mesec
knjige in svetovni dan mladinske književnosti (april 2024),
- moja
najljubša knjiga (otroški izbor najljubših knjig),
- predstavitve
novih knjig, uganke, kvizi,
- razstave
v knjižnici,
- ureditev
bralnih kotičkov znotraj razredov,
- izmenjevalnica
knjig in stripov,
- sodelovanje
z vrtcem – obiski otrok in branje,
- Bralni
nahrbtnik – otroci 1. VIO bodo domov prinašali bralni nahrbtnik, ki ga bodo
prebirali skupaj s svojimi starši in sodelovali v pravljičnih uricah,
- tekmovanje
za Cankarjevo priznanje – učenci od 1. do 9. razreda,
- pisanje
člankov in urejanje šolskega glasila Brihtne glav’ce in sodelovanje pri
lokalnem časopisu Naš časopis,
- sodelovanje
na literarnih natečajih.